Komentarze: 0 ; Głosów: 1

Autor: Aleksander Gałąska
Data publikacji: 13-11-2019 21:13
Data modyfikacji: 14-11-2019 21:50

Disney+ miał kiepski start?

Disney+ nie miał najlepszego startu. Usługa mająca umożliwić łatwy dostęp do wszystkich filmów należących do legendarnej wytwórni rozpoczęła działanie 12 listopada. Jednak nie dla wszystkich. Wiele osób na terenie Stanów Zjednoczonych, Kanady i Holandii napotkało problemy.


Początki Disney+ były ciężkie, bo wśród wspomnianych błędów pojawiły się naprawdę fundamentalne. Użytkownicy narzekali na to, że nie mogą się zalogować, korzystać z niektórych funkcji, a nawet (o zgrozo) włączać filmów i seriali. Między innymi The Mandalorian - nowej serii osadzonej w świecie Gwiezdnych Wojen, dla której wielu pewnie zdecydowało się zakupić usługę.

Według przytaczanych przez Variety tweetów problemem była również sama komunikacja z firmą. Niektórzy zainteresowani musieli czekać nawet przez godzinę, próbując dodzwonić się do działu obsługi konsumenta. Wszystko wskazuje na to (między innymi oficjalna wypowiedź Disneya), że nie spodziewali się aż takiego zainteresowania. Serwery nie były przygotowane na napływ użytkowników, a centrum pomocy na ich skargi.

Zobacz też: Jak wybrać telewizor?

Przed oficjalnym startem usługi wszystko wydawało się dopięte na ostatni guzik. Na przykład wcześniejsze testowe udostępnienie streamingu, które odbyło się w Holandii we wrześniu, dawało nadzieję na bezproblemowy pierwszy dzień tego konkurenta Netflixa na rynku.

Zainteresowanie okazało się zbyt wielkie. Aplikacja mobilna Disney Plus na urządzenia Apple wybiła się już pierwszego dnia na pierwsze miejsce najpopularniejszych. Wiele Smart TV (Androida, Apple'a czy Samsunga) ma możliwość pobrania odpowiedniego oprogramowania, pozwalającego na korzystanie z usługi z poziomu telewizora. Z kolei według strony Down Detector o godzinie 15 dnia 12 listopada zgłoszono 8415 problemów z serwisem. Z tego 58% dotyczyło usług wideo, a 41% logowania.

19 listopada usługa ma wystartować w kolejnych krajach - Australii, Nowej Zelandii i Puerto Rico. Na 31 marca przyszłego roku planowane jest wejście na rynek Europy Zachodniej. Polska nie jest jednym z państw wliczanych przez Disneya do tego grona. Nie znamy więc ani konkretnej daty, ani ceny usługi w kraju nad Wisłą. Prawdopodobnie nie będzie jednak zbytnio odbiegała od 6,99 Euro, które muszą płacić mieszkańcy Holandii. 

*aktualizacja* 14.11.2019

Po internecie krąży informacja jakoby usługa Disney+ miała w Polsce kosztować 32,99 złotych miesięcznie i nieco taniej rocznie. W przeliczeniu zniżka daje około 27,91 złotych. Informacja wciąż nie jest pewna. To dlatego, że jest efektem luki w opcji płatności w Apple TV. Póki co nie ma oficjalnych informacji od firmy na ten temat.

Warto sprawdzić:

Źródło: variety.com, downdetector.com.


Komentarze
Komentarzy: 0

Serwis wykorzystuje pliki cookies na zasadach określonych w polityce prywatności, w szczególności w celach statystycznych i reklamowych. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies prosimy o wyłącznie ich w ustawieniach przeglądarki lub opuszczenie serwisu.

ok, rozumiem